130805

Denna dag, denna dag.
Vi har ÄNTLIGEN fått upp den nya hatthyllan i lägenheten! Thank god, för originalet såg verkligen ut som skit. Även fått upp spegeln på väggen i hallen. Den har bara stått lutad i 6 månader. Men nu fan sitter den på plats. Det ska mycket till innan man får tummen ur och faktiskt fixar saker. Nu är det bara spegeln i sovrummet som ska upp också, och några små tavlor. Känns goettmos! Alex var även duktig och drog om TV-kabeln idag så nu ser man den knappt! Min händiga karl, javisst vet ni. ;)
I övrigt känner jag mig nog rätt nöjd med vårat lilla hem, förutom att jag vill att HSB fixar den där målaren snart som ska komma och måla hall, sovrum och tapetsera i vardagsrummet. Där kan vi snacka långsamma alltså. Jävla sjösniglar... Vi ska byta knoppar/handtag på garderoberna i hallen också, sen är det väl klart. Allt. Sådär ett halvår senare. Eller ja, mer lär det ju bli för vi ser säkert inte röken av en målare dom närmaste månaderna.
Men jag ska inte vara bitter! Livet är faktiskt rätt bra ändå, även med skitiga tapeter och zigenarknoppar i guld.

Sitter även och funderar på om det eventuellt spökar hemma hos oss, haha! Katten sitter och stirrar rätt ut i tomma intet på en specifik punkt, väldigt intresserat. Och det är inte en insekt för då hade han försökt fånga den. Aldrig sett honom sån innan, och det har hänt två gånger hittills inatt. Nej, detta är något utöver det vanliga! Dom är luriga, dom små liven. Söta och luriga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0