131003

Andra dagen in på dieten. Känns väldigt mycket lättare än igår. Sötsuget är helt borta. Försöker äta lite och ofta. Vart lättyoghurt med havrekli till frukost och nu två ägg till lunch. Planerar att äta ytterligare två ägg (dock bara vitorna) innan Alex kommer hem och det blir två kycklingfiléer till middag.
Ja, det är lite mat. Men jag äter mer om jag känner mig hungrig. Jag äter så jag känner mig nöjd. All protein gör att jag sällan känner att jag behöver äta mer än så. Jag får äta hur mycket jag vill, bara det är rätt saker. Jag kommer köra attackfasen åtminstone veckan ut, men antagligen fram tills tisdag. Då introducerar jag grönsaker in i dieten, varannan dag. Det kommer gå bra, det känner jag på mig! Det är andra gången jag kör dukandieten nu och jag vet att jag klarar av den och mår bra av den.

Mitt mål är att åtminstone ha gått ner till 55 kg i början av januari. Mitt absoluta mål är någonstans mellan 45-50 kg. Att ha en sund vikt helt enkelt. Det känner jag inte att jag har för tillfället. Utöver viktmålet gäller det även att hålla sig kvar vid den vikt man kämpat för att uppnå. Jag vill aldrig någonsin väga över 60 kg igen. Okej, den dagen man blir gravid kan det väl vara okej. ;) Men annars, nej. Jag är trött på att inte känna mig bekväm i min egen kropp och inte kunna köpa de kläder jag vill, för att jag vill dölja vissa delar av mig själv som jag är mest missnöjd med.
Jag måste prioritera att må bra nu, såväl till det yttre som det inre.
 
Trackback
RSS 2.0